Stress down for x-mas!

 

Bygg styrke i kjernemuskulatur, finn fokus, åpne hoftene og fjern stress. I siste utgave av Eger sitt gratismagasin har jeg laget en liten serie med øvelser som kan være fine å bruke nå mens vi går inn i en hektisk periode, nemlig julestria.

Eger Magasin1

Husk  å sette av litt tid til deg selv innimellom. Rull ut yogamatta, varm opp med noen solhilsener og gjør noen gode øvelser. Det  viktigste er at du gjør noe, så 10-30 minutter er mer enn bra nok når du ellers har mye å gjøre. Her finner du øvelsene og hvorfor de er fine å gjøre, forklaringene finner du i magasinet!

 

_H8A4116

Treet (Vrksasana) er som alle andre balanseøvelser i yoga, bra for å utvikle og opprettholde fysisk og mental likeveky. Balansen påvirker din følelsesmessige tilstand, og når du lærer å bringe kroppen i balanse, lærer du også hvordan du får ro i sinnet.

_H8A4645

Duen (Eka Pada Rajakapotasana) gir deg smidighet i hofteleddene, du får tøyd godt ut i setemuskulaturen og på baksiden av lårene. Tar du tak i bena vil du også kjenne at det åpner i brystet.

_H8A4122

Båten (Navasana) er bra for å styrke rygg, ben og mage, i tillegg til at den stimulerer nyrene, skjoldbruskkjertelen og tarmene. Den lindrer stress og forbedrer fordøyelsen.

_H8A4293

Sittende ryggstrekk (Paschimottanasana) styrker ben og magemuskler, samtidig som den øker bevegeligheten på baksiden av lårene, langs ryggraden og rygges bakside. Bøyningen fremover stimulerer også nyrene og leveren. Den virker beroligende, motvirker stress og lindrer hodepine.

God førjulstid!

Alle antrekk er fra Run & Relax AW15

 

0

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *