After yoga porridge

Beste frokosten!

Grøt etter yoga er noe av det beste jeg vet og en god porsjon holder meg mett til neste måltid. Denne grøten er perfekt fordi den inneholder masse næringssrike og deilige frø. Oppskriften finner du også i boka mi «Grøt» som jeg ga ut i fjor høst. I dag er den på tilbud i Run & Relax sin julekalender, 40% rabatt, så kanskje kjenner du noen som er glade i grøt og kan få denne til jul?

Ingredienser til 3-4 porsjoner (spiser du ikke opp alt med en gang kan du spare resten og spise den dagen etter)
0,5 dl quinoa
0,5 dl bokhvete
2 dl store havregryn
Vann (prøv deg litt frem for å finne riktig mengde, en del forsvinner mens den koker)
1 dl linfrø, sesamfrø, gresskarkjerner, solsikkefrø, knuste linfrø vannet ut i havremelk, kokosmelk eller rismelk
En klype salt

Slik gjør du:
Kok quinoa og bokhvete i vann ca 20 minutter. Tilsett havregryn og mer vann. Tilsett deretter kornblandingen. Ha til slutt i kokosmelken(havremelk eller rismelk funker også) og en klype salt. La det stå og småkoke i ca 15 min.

Server med meierismør, honning, kanel, rosiner, kokosflak, gojivær eller mullbær på toppen!

1

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

  • Hei Vibeke? Tenke å kjøpe meg en manduka yogamatte, da jeg har hørt at de skal være veldig bra! Ser dere selger de hos run and relax også.. Anbefaler du pro, eller pro lite? Skal bruke den mest hjemme, og litt i studio.. Og blokk, anbefaler du kork? Håper på tips! Varm hilsen fra Henriette?

    • Hei Henriette. Både Pro og Pro Lite er veldig gode matter, det er jo bare tykkelsen som skiller disse to stort sett. Vil du investere i den beste matta velger du Pro! De kan være litt glatte i begynnelsen men da kan du skrubbe de med grovt salt. Når det gjelder blokk så tror jeg begge er like gode, foretrekker du kork kjøper du det, jeg personlig liker best de andre med litt farger:-)) God førjulstid:-)) Stor klem