Yogakurs på Stabekk Høst 17

Yoga er et verktøy der man lærer seg selv bedre å kjenne. Kontakten med pusten, tilstedeværelsen i sin egen kropp, mestringsfølelsen av å få til ting med kroppen og løsne opp i spenninger kan rett og slett gi en lykkefølelse man kan bli avhengig av. 

Letthet, balanse, klarhet, glede, renhet, fleksibilitet, stabilitet, styrke og åndelighet er noen av de vanligste beskrivelsene av hva yoga gir. Er du nysgjerrig på yoga eller har lyst til å utforske mer? 

For 5. året på rad setter jeg opp Ashtanga Yoga kurs på Stabekk Kulturhus. Med stinn brakke hver torsdag kveld og stor entusiasme fra alle deltakerne, sier det seg selv at jeg må fortsette med dette. Torsdagskveldene sammen med alle de som har deltatt de siste 4 årene har gitt meg så utrolig mye, jeg kommer alltid hjem med en lykkefølelse, til tross for at jeg er ganske pumpa etter mange timer med undervisning, så etter ferien gleder jeg meg til å gå i gang med et nytt semester.

Som tidligere har jeg følgende tilbud på kurs(PS!Nye tidspunkt):

ASHTANGA YOGA NYBEGYNNERKURS HØST 17 – Torsdager kl 17.30-19.00

Ashtanga Yoga er en fysisk krevende yogastil hvor pust, bevegelse og meditasjon forenes.På nybegynnerkurset går vi gjennom de grunnleggende prinsippene i Ashtanga yoga i tillegg til at du får en introduksjon til mysoreklasser og hvordan disse undervises. Vi fokuserer på pusteteknikk, energilåser (bandha), blikk (drishti) og hvordan disse settes sammen med stillinger (asana). Vi går gjennom første del av første serien, det vil si de stående stillingene, noen av de sittende og noen avsluttende stillinger. Kurset forbereder deg til å kunne fortsette på mysoreklasser og/eller egenpraksis.

Meld deg på her!

ASHTANGA YOGA VIDEREKOMMENDE HØST 17 – Torsdager kl 19.30-21.00

Dette er en ledet time som er noe mer fysisk krevende enn Ashtanga 1. Det legges vekt på pust i sammenheng med stillingene (vinyasa), bruk av bandha og drishti. Vi fokuserer på halve førsteserien frem til Navasana (båten), men prøver å lære noen flere av stillingene i serien i tillegg til de avsluttende stillingene. Deler av timene vil være kunne være mysorestyle, som betyr at man gjør øvelsene selv i eget tempo. Kurset forbereder deg til å kunne fortsette på mysoreklasser og/eller egenpraksis.Timen passer for de med en del erfaring og de som har fullført nybegynnerkurs.

Meld deg på her!

Photo: Janne Rugland/ Antrekk: Run & Relax AW17(lanseres medio august)

28

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *